Wikipedia kuwe nduwe aturan-aturan karo garis panduan sing wis umum tur deanggap penting, sing dadi panduan bareng. Perlu maklum nek sebagian aturan kuwe bisa berobah sesuai karo perkembangan Wikipedia. Sebagian aturan liyane wis diterima uga ora dianggep kontrovensial maning.

Aturan Sing Wis Diterima Secara Umum sunting

  • Aja berat sebelah. Saben artikel kudhu ditulis sekang sudut pandang netral, artine artikel kuwe kudune patut ngewakili pandangan sekang sudut sing beda-beda dadi adil tur simpatik.
  • Aja ngelanggar hakcipta. Wikipedia kuwe ensiklopedia bebas sing dilisensiaken tur dinaungi Lisensi Dokumentasi Bebas GNU. Nyalin karya wong liya sing ora nana izine sekang pemegang hakcipta kuwe bisa ngancam obyektivitas nggo mbina ensiklopedia bebas sing bisa bebas disebar, uga bisa nyebabna timbul masalah hukum utawa perundang-undangan. Waca uga Hakcipta Wikipedia kanggo dadi panutan lewih lanjut.
  • Wikipedia kuwe ensiklopedia. lewih kusus maning, diskusi nang kaca diskusi tujuane kanggo mbenerna artikel.
  • Ngormati penyumbang liya. Penyumbang tulisan kuwe nduwe latar nelakang sing beda-beda, sekang negara uga kebudayaan sing beda-beda, uga nduwe pandangan sing beda-beda. Angger dhewek bisa ngelayani wong liya, bisa ngormati wong liya mesthi kasil kerjasama wikipedia kiye bisa lewih efektif utamane nggo mbina ensiklopedia. Kanggo garis panduan, deleng uga Etika. Aja nulis perkara-perkara sing bisa ngganggu suasana harmonis. Aja nulis masalah-masalah sing bisa nyinggung perasaan uga nyinggung SARA.
  • Sikap dasare kudu sopan uga santun. Aja nulis perkara-perkara sing ngelanggar tatasusila, ning angger arep nulis fenomena-fenomena sing kaya kuwe, jajal nganggo pemahaman sing umum baen tur aja fokus nang detail-detail sing jorok-jorok, saru uga ora pantes. Angger aturan-aturan kiye dilanggar, karya Rika mesthi dibusek tur lewih parah maning Rika mesthi diblokir.
  • Melu tur manut kebiasaan. Angger manut kebiasaan umum, ensiklopedia kiye mesthi bisa akeh gunane:

Kanggo aturan sing ngganggo ciri terbatas, mangga deleng Pengurus.

Deleng uga Kesalahan umum nang Wikipedia, kiye informasi sing penting kanggo pendatang/pengguna anyar.

Bagaimana aturan ini dikuatkuasakan? sunting

Anda merupakan penyunting Wikipedia. Wikipedia tidak memiliki editor-in-chief atau mekanisme sentral maupun vertikal di mana kemajuan hari ke hari pada ensiklopedia dipantau dan diluluskan. Sebaliknya, peserta aktif memantau Perubahan terkini dan membuat suntingan salinan dan pembetulan kepada kandungan dan masalah format yang mereka lihat. Jadi, para peserta merupakan penulis dan penyunting.

Dalam kasus terlampau dan tertentu, Jimbo Wales telah bertindak untuk mencegah pengguna yang terbukti amat mengganggu. Jimbo juga telah mengistiharkan beberapa peraturan sebagai, secara asasnya, peraturan resmi Wikipedia; lihat this Wikien-l post dan Kenyataan prinsip.

Bagaimana aturan dibentuk sunting

Aturan Wikipedia dibentuk kebanyakan oleh tabiat dan persetujuan. Oleh itu, kenyataan pada halaman ini dan halaman bersebelahan adalah pada asasnya untuk menerangkan kebiasaan komunitas yang terbentuk.

Isu masih dibentuk dan dipertikaikan di halaman diskusi, the [1], dan senarai menyurat Wikipedia-L.

Siapapun yang berminat dengan aturan Wikipedia, berita, dan kehidupan sosial patut melanggan senarai menyurat.

Sesetengah pengguna sedang berusaha di Wikipedia:Proses membuat keputusan, dengan harapan ia akan digunakan untuk membentuk aturan yang dilaksanakan secara berterusan untuk projek, dan juga untuk proses yang digunakan untuk kefahamannya.

Garis panduan khusus untuk difikirkan sunting

Tambahan kepada aturan diterima umum disenarai di atas, garis panduan berikut telah dicadangkan oleh peserta berlainan:

Garis panduan umum sunting

Panduan kelakuan sunting

Panduan kandungan sunting

Pedoman penulisan sunting

mBalik ming: Kaca Utama